Driemaal raak tijdens regionale pitch battle in de Euroborg

Strijdtoneel: Euroborg. Wedstrijd: de beste pitch. Prijs: eer, investeringsgeld en promotie.
Maandag 23 januari stuurden zes junior companies vanuit deelschool Rudolph Pabus Cleveringa hun beste verkopers het veld in. Dertig junior- en student-companies kregen podium en microfoon om hun product in twee minuten overtuigend voor het voetlicht te brengen.

Na de voorrondes stootten drie junior companies door naar de finale. Daar lukte het om de achtkoppige jury en het publiek enthousiast te maken. Tijdens de Dragon’s den op de Campus maakten Flamerous, Plan-Bee en Totelly different al een goede indruk en sleepten ze het hoogste startkapitaal binnen. Dit keer was het weer raak! Lof was er voor hun originaliteit en productie in eigen beheer. De pitch over duurzame bijenwasdoekjes als vervanger voor aluminiumfolie bracht Plan Bee de derde prijs. Met een ontwapenende flair eiste Flamerous de tweede prijs op met hun verhaal over de zelfgemaakte kaarsjes met langzaam onthullende boodschappen.

Eensgezind was de jury over de junior company met de beste pitch: Totelly different. Ze waren zeer te spreken over de regionale impact: totebags maken van duurzaam Grunneger hennep met Grunneger handen van Werkplein Fivelingo. De winnaars ontvangen €150 en mogen twee weken reclame maken op de led-krant boven op het topsportzorgcentrum van de FC langs de A7.

Tussen de bedrijven door verzorgde gastheer én netwerk- en businessverbinder Koen Janssen een rondleiding door het stadion. Al gauw werd duidelijk dat rondom het spelletje op de mat heel veel commercie schuilgaat. We bezochten de skyboxen, de Arjen Robben business lounge, de kleedkamers van de profs, de persruimte en …mochten even het veld op. 

Alles bij elkaar een memorabele ervaring. Dit maak je maar een keer mee.

George Dekkinga, Sylvia Hartjes, Dorien Meijer en Ben de Vries